Track 1
Communication in Management and Psychology:
Track Chairs:
Jolanta Kowal, University of Wroclaw, College of Management "Edukacja", Poland
Piotr Soja, Cracow University of Economics, Department of Informatics, Poland
Grażyna Paliwoda-Pękosz, Cracow University of Economics, Department of Informatics, Poland
Emerging economies with their dynamic development and rapid growth are often considered the engines of the global marketplace. Unfortunately, despite this vigorous economic growth, most emerging economies still lag behind the mature, developed countries in economic output and standard of living. To truly close this gap, new management techniques, new business models, and new regulatory policies, among other factors may be needed. Moreover, information and communication technologies (ICTs) will likely play a vital role in this development process. Thus, the objective of this section is to provide a forum for interested researchers and practitioners to exchange their experiences and creative ideas related to ICT management for global competitiveness and economic growth in emerging economies. Possible topics may include but are not limited to the following:
Track 2
Communication in Education:
Track Chairs:
Ralph Sonntag, Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Germany
Jolanta Kędzior, University of Wrocław
Possible topics may include but are not limited to the following:
Track 3
Psychologia analityczna i psychoterapia w dobie nowych technologii
Przewodniczące: Krystyna Wegłowska-Rzepa, University of Wroclaw, Polskie Towarzystwo Psychologii Analitycznej, Polska
Aleksandra Szczepaniak, Polskie Towarzystwo Psychologii Analitycznej, Polska
Joanna Kasha, Uniwersytet Jagielloński, Polska
Refleksja nad temat psychologii analitycznej i psychoterapii prowadzonej w dobie nowych technologii, która zwraca uwagę na różne aspekty psychoanalitycznej i psychoterapeutycznej relacji zapośredniczonej przez nowe media/ technologie : technologiczne ( nowe media/internet jako narzędzie komunikacji/budowania relacji), społeczne (nowe sposoby tworzenia tożsamości: zarówno indywidualnych i zbiorowych) czy kulturowe ( przenikanie psychiki i treści kulturalnych w kontekście nadmiaru symbolicznych i kulturowych treści: symboli, znaczenia, narracji, doświadczeń czy modalności).
Tego rodzaju zmiana często budzi ambiwalentne uczucia i refleksje po obu stronach, w efekcie pojawia się potrzeba/konieczność pogłębionej analizy, w tym m.in. : wskazania na korzyści i utrudnienia, wpływ nowych technologii na klasyczny proces psychoterapii czy psychoanalizy ( oraz towarzyszące mu zjawiska przeniesienia i przeciw-przeniesienia), pojawienie się nowych zjawisk charakterystycznych dla terapii internetowej, czy implikacje prowadzenia pomocy psychologicznej, psychoterapii i psychoanalizy przez internet/ nowe media dla długofalowego rozwoju jednostki.
Nasz panel umozliwia podjęcie nastepujących tematów:
Track 4
Język w komunikacji (panel realizowany tylko w jęz.angielskim)
Track Chairs:
Anna Kuzio, Uniwersytet Zielonogórski, Polska
Język jest niezbędnym narzędziem w procesie komunikacji. Używamy go, aby informować inne osoby o tym, co czujemy oraz jak widzimy otaczający nas świat; za pomocą słów, gestów, a także tonem głosu przekazujemy różnorodne informacje. Celem tego panelu jest stworzenie forum dla zainteresowanych badaczy i praktyków do wymiany doświadczeń i twórczych pomysłów związanych z językoznawstwa w szerokim tego słowa znaczeniu. Szczególnie mile widziane są badania, które kolejny raz dokonują przeglądu stanu istniejących badań. Przykładowe zagadnienia obejmują, ale nie są ograniczone do następujących:
Track 5
Cultural herritage and creativity in the economy of tourism
Track Chairs:
Lesław Koćwin, College of Management "Edukacja"
The culture, including communication, plays a significant role in analyzes of potential for development, as well as programs and plans for tourist areas. In terms of economy of tourism it is expressed in defining the role of historicaland contemporary cultural content as a leading motive of various tourism products.
The authors of these products are local communities whi wish to improve the quality of life, as well as motivated by commercialism organizers of economic life.
In this perspective, it can be observed within the tourism environment the occurrence of "creative regions", "creative cities" and "creative villages" inhabited by "creative communities", governed by the "creative class". As significant for these locations and communities are "creative industries", identified also as the "cultural industries". They are a variety of activities related to the protection of historical content, the evolution of new content and their dissemination. These are such areas of cultural life, as conservation of historical monuments, museology, archeology, architecture, music, visual arts, industrial design, crafts, media and publishing.
The aim of the panel is to consider the nature of relationship between creativity and economy of tourism. In particular it concerns the activity of the creative and business environment in the form of local government units, schools and universities, cultural institutions and non-governmental organizations. They just are involuntary or intentional authors of entering the tourism market "cultural" tourism products. Their activity is the answer to the needs and trends in tourism, as well as an inspiration for the organizers and entrepreneurs operating in the sphere of tourism.
Range of topics: In research reports and reflections from personal experiences which are the basis for discussion and exchange of views, the references to the following problems are sought:
Track 6
Gender in ICT management in the context of social and digital inclusion
Track Chairs:
Ewa Soja, Cracow University of Economics, Department of Informatics, Poland,
Jolanta Kędzior, University of Wrocław, Poland
Anna Mitrega, University of Wrocław, Poland
The goal of this panel is to develop discussion on the present and future position of gender issues in management, in the context of social and digital inclusion. The topics of the panel can be among others